بایگانی خرداد ۱۳۹۹ :: مربوطی کهنه به مربوطی کهنه خوش آمدید <

مربوطی کهنه

مربوطی کهنه اوز

مربوطی کهنه

مربوطی کهنه اوز

مربوطی کهنه

در این پایگاه خبری اخبار روستای کهنه , شهرک توحید , شهرستان اوز و سایر روستاهای بخش های شهرستان , شهرستان لارستان و حومه را پوشش خبری می دهد.
کهنه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اوز در استان فارس ایران است. این روستا در ۱۶ کیلومتری اوز، مرکز شهرستان، قرار دارد.
ازآثارهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاروانسرا مربوط (مربط)
مسجد شیخ ابی اسحاق
حمام قدیمی
مسجد جامع قدیم
سد مربوط (مربط)
امام زاده شاه قطب الدین (مربط)
برج های دلو و یکه

بایگانی
نویسندگان

۱۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

http://s12.picofile.com/file/8400524250/maloo22.jpg

برای شصت معلول در دو روستایمان، چه کرده ایم؟ ( قسمت دوم )

مصاحبه با تسهیلگر امور معلولین خانم محبوبه اسدی

 لطفا خودتان را معرفی و عنوان مسئولیت تان را بفرمایید.

 محبوبه اسدی هستم، لیسانس علوم تربیتی، تسهیلگر امور معلولین روستاهای کهنه و شهرک توحید

 زمان شروع فعالیت تان از چه سالی بوده است؟

از دوم تیرماه ۱۳۹۵ فعالیت های امور معلولین شروع شده است.

 فعالیت ها و بودجه شما زیر نظر کدام سازمان یا اداره می باشد؟ 

زیر نظر انجمن امید زندگی لارستان که خود انجمن زیر نظر اداره بهزیستی لارستان و بهزیستی استان هست.

http://s12.picofile.com/file/8400524400/malool44.jpg

 لطفا مختصری از فعالیت ها و خدمات تان به معلولین و خانواده هایشان را توضیح دهید.

بخشی ازفعالیت تسهیلگر مربوط به گرفتن و ارایه خدمات برای مددجویان ازطریق انجمن و نمایندگی هست، مانند پیگیری جهت دریافت لوازم توانبخشی برای معلولین، پیگیری کمک های موردی، دریافت کمک هزینه اشتغال، آموزش کتابچه های آموزشی به خانواده معلولین یا خود معلول و...البته لازمه این پیگیری ها این هست که تسهیلگر با خانواده معلولین در ارتباط باشد تا نیازمندیها رو شناسایی و پیگیری کند و بخش دیگر فعالیت ما فعالیت های فرهنگی، ورزشی و تفریحی هست که زیر نظر شورای توانبخشی روستا و با همکاری و حمایت اعضای شورای توانبخشی و خیرین و انجمن تسهیلگران انجام می شود، مثل برگزاری نمایشگاه ویژه معلولین، برگزاری اردوهای معلولین، توزیع بسته های حمایتی و... . درتوضیح این سوال  باید بگویم ما برای هر دو روستا توانستیم برای یازده مددجویمان کمک هزینه اشتغال دریافت کنیم و برای سه  مددجوی جسمی حرکتی کمک هزینه تعمیر سرویس بهداشتی و البته برای هر موردی که عنوان شد یا نشد توانستیم سهمیه دریافت کنیم.

آمار رسمی و دقیق از شُمار معلولین دو روستا اعلام نمایید. 

تعداد مددجویان شورای توانبخشی روستای کهنه و توحید ۶۰ نفر که ۹ نفر ازشهرک توحید و ۵۱ نفر روستای کهنه هست. ازاین تعداد ۴ مددجوی نوجوان و ۶ مددجوی کودک داریم.

دلیل وجود این تعداد معلول در دو روستا چیست؟

معلولیت به ناتوانی افراد در کارهای روزمره گفته می شود که به صورت اکتسابی یاژنتیکی در افراد بوجود میاید و یکی از دلایل عمده معلولیت ها علل ژنتیک هست که از والدین به فرزندان منتقل می شود. اکثر موارد به دلیل ازدواج فامیلی هست. وقتی پرونده ۶۰ معلول روستا رو هم نگاه کنیم اکثریت به دلایل ژنتیک و مادرزادی دچار معلولیت شدن و درصد کمتری بر اثر حادثه و تصادف دچار معلولیت شده اند.
از ۶ مددجوی کودکی که داریم ۵ نفر از والدین کودکان ازدواج فامیلی دارند که اکثرا هم دخترخاله و پسرخاله می باشند و مادر روستا هفت خانواده دو معلولی داریم که هیچ کدام اکتسابی نیستند.

 

http://s12.picofile.com/file/8400522442/malol11.jpg

همکاری مسئولین و اهالی دو روستا با شما رضایت بخش بوده؟ 

تسهیلگر هر روستا بیشترین تعامل با دهیار و اعضای شورای توانبخشی روستا دارد و برای گرفتن هر سهمیه ای برای مددجویان نیاز به تاییدیه دهیار هست و آقای مهندس مهرام وطن خواه بعنوان دهیار محترم روستای کهنه بیشترین همکاری را با مادارند و من از ایشان و اعضای شورای توانبخشی سپاسگزارم و همچنین از اهالی روستاک ه نهایت همکاری را در برپایی نمایشگاه  ویژه معلولین و تهیه سحری که هر سال اجرا میشود با ما دارند .

 چه انتظاری از مسئولین، مردم و رسانه ها دارید؟

بعضی مواقع فعالیت هایی انجام می شود که نیاز به حضور مسئولین هست و امیدوارم مسئولین دو روستا به این نکته توجه داشته باشند که باحضورشان انگیزه بیشتری به شورای توانبخشی دو روستا می دهند و رسانه ها با انعکاس خبری فعالیت های انجام شده زمینه همکاری مردم را با ما بیشتر می نمایند.

آینده معلولین دو روستا را چگونه پیش بینی می کنید؟

نکته ای که در مورد مددجویان دو روستا لازم هست که گفته شود این است که خدا را شکر نسبت معلولین ذهنی ما به نسبت معلولیت های دیگر خیلی کمتر هست وواین امیدواری رو به ما می دهد که مددجویان ما می توانند شاغل باشند ، تشکیل خانواده بدهند و ...

امیدوارم که باهمکاری مسئولین، رسانه ها ومردم بتونیم نیازهای مددجویان رو شناسایی کنیم و تا حددامکان در جهت رفع آن همکاری لازم رو داشته باشیم.

چند سوال کوتاه:

معلولین: مددجویانی با قابلیت های کشف نشده

توانایی: کشف قابلیت های خویش با شناخت توانایی ها

امیدواری: پادزهری که زندگی را برخلاف تمام سختی ها قابل تحمل می سازد

وبلاگ مربوطی: انعکاس خبری فعالیت های انجام شده

http://s13.picofile.com/file/8400524284/malool33.jpg
سخن آخر: شورای توانبخشی روستا صندوق هایی را آماده کرده و درمغازه های روستا نصب شده که باحمایت مردم می شود از مددجویان شورای توانبخشی حمایت بیشتری کرد.


☘ هر آنکس که از خلق لحظه ها عاجز است، معلول است ☘

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی از زحمات محبوبه اسدی به عنوان تسهیلگر امور معلولین دو روستا قدردانی نموده، و از خداوند متعال خواهانیم که مغلولین را در پناه بارگاه خویش محافظت نماید و روستاهایمان شاهد تولد نوزاد معلول نباشند.

  • مرتضی اسماعیلی
  • ۰
  • ۰

http://s12.picofile.com/file/8400586034/nasrin1.jpg

"مصاحبه با نسرین فیروزی از اولین فوتسالیست های دو روستا "

فوتبال بازی کردن برای یک دختر روستایی، تا چند سال پیش فقط می توانست یک رویای دست نیافتنی باشد. اما در همین سالهای اخیر، تعدادی از دختران نسل دهه هشتاد از روستاهای کهنه و شهرک به عنوان اولین دختر، با میل، رغبت و حمایت والدین پا به مستطیل سبز گذاشتند. تغییر نگرش والدین سبب شد که نسرین و هم سالانش بتوانند خودی نشان دهند. پدر نسرین،محمدنور فیروزی، خود از فوتبالیست های مطرح روستای کهنه و منطقه بوده است که با حمایت از فرزندش راه را برای موفقیت های وی بسیار هموار نموده است. امید است ورود به مستطیل سبز به تعداد انگشت شمار بازیکن منتهی نشود و در سال های آینده شاهد تاسیس باشگاه ها و تیم های متعدد در همه رشته های ورزشی از سوی بانوان دو روستا باشیم.

از خودتان بگویید. ( معرفی )
به نام آنکه جمیل است و دوستدار جمال، نسرین فیروزی فرزند محمدنور هستم، متولد سال ۳۱ شهریور ۱۳۸۲ از شهرک توحید کهنه، شهرستان اوز، دوره ابتدایی خود را در شهرک توحید مدرسه شریف پور گذراندم، دوره متوسط اول را در مدرسه ام البنین کهنه و حال دوره متوسط دوم را در شهرستان اوز در دبیرستان رهنما می گذرانم (پایه یازدهم).

چه عاملی به شما انگیزه‌ داد که وارد فعالیت های ورزشی و دنیای فوتسال بشوید؟

عشق و علاقه ای که از دوران کودکی به ورزش داشتم سبب این اتفاق زیبا و دوست داشتنی برای من شد.

http://s12.picofile.com/file/8400586468/nasrin4.jpg

فوتسال را از کجا شروع کردید، در چه تیم هایی و زیر نظر چه مربیانی بودین؟

فوتسال را از سطح ابتدایی آن که همان کوچه و حیاط خانه یمان بود شروع کردم و کم کم با تشویق خانواده و دوستان درسن ۱۵ سالگی به کلاس فوتسال رفتم و در تیم نصر اوز زیر نظر خانم نصر و علوی که  مربیانی بسیار  باتجربه و فعال هستند به صورت حرفه ای فوتسال را شروع کردم و سپس در سال اخیر به کمک اقای اسماعیل گلدوست که مربی دروازه بانان تیم ملی هستند توانستم تمرین های مفیدی را با آقای عبادی پور یکی از بهترین مربی دروازهبان های استان داشته باشم و مربی بدنسازی من خانم شاهد برزگر هستند.

فوتسال چه تاثیری بر زندگی شخصی، تحصیلی و اجتماعی تان گذاشته است؟

فوتسال از من نسرین قویی ساخت، نسرینی که با هر شکست باید قوی تر از قبل راهش را ادامه دهد. 

موفقیت ها و مقام هایی که در طول این دوران به دست آوردین، به صورت خلاصه نام ببرید.
در اکثر مسابقاتی که در روستا ها و شهر های اطراف برگزار می شد مانند مسابقات دهه فجر، جام رمضان، هفته تربیت بدنی و... ما موفق به کسب مقام اول یا دوم می شدیم و از مهم ترین مقام هایم در مسابقات زیر ۱۷ سال استان، مقام دوم  در مسابقات لیگ استان، مقام اول  و در مسابقات سوپر لیگ استان، مقام اول را کسب کردیم و حال در حال آماده  شدن برای مسابقات کشوری هستیم. 

http://s12.picofile.com/file/8400586450/nasrin3.jpg

در مسیر فوتسال، از حمایت چه اشخاص یا سازمانی برخوردار بودین؟
 اول از همه خانواده ام مخصوصا پدرم، مادرم، برادر و خواهرم،  مربیان پرتلاشم خانم نصر و علوی، عمو هایم بخصوص عبدالله فیروزی و خاله ام که خودشان در عرصه ی ورزش موفقیت های چشمگیری داشتند. پسر عمو هایم بخصوص فاروق فیروزی و علی فیروزی و در آخر  دوستانم. 

نظرتون در رابطه با ورزش بانوان، آینده آن در دو روستا، منطقه و توصیه تان به بانوان جوان چیست؟ 
واقعیت این امر این است که در این  منطقه و حتی روستای خودمون کهنه  ورزشکارانی توانمند و با استعداد وجود دارند  که با حمایت مردم می توانند باعث افتخار آفرینی هر دو روستا و منطقه شوند آینده ای که در انتظار این افراد هست بسیار روشن است. ما تلاش این افراد را دیده ایم   و چون با هدف در این مسیر قرار گرفته اند پس قطعا موفق خواهند شد.

توصیه ای که دارم برای بانوان این است دنیای امروز کاملا متفاوت از دنیای دیروز است پس باقدرت تمام در مسیری که حرکت کرده اند گام بردارند و با یک شکست نا امید نشوند.

http://s13.picofile.com/file/8400586442/nasrin2.jpg

چند سوال کوتاه

زادگاه: سرزمین عشق و دوستی ها

خانواده: باغچه مهربانی ها

تحصیلات: شخصیت و دانایی

فوتسال: مستطیل عشق

وبلاگ مربوطی: سایت دل خواه همه

_____________

سخن آخر :

از خانواده های محترم تقاضا دارم به علایق و خواسته های فرزاندنشان توجه نشان دهند چون هر انسانی استعداد متفاوتی دارد و اگر هر استعدادی به درستی  شناخته شود چه بسا باعث پیشرفت و موفقیت های چشم گیری برای فرد و خانواده او باشد. تشکر ویژه از سایت مربوطی و دست اندرکاران این سایت که بنده حقیر را مورد لطف خود قرار داده است. در پناه ایزد منان همیشه پایدار باشید .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی، از خداوند متعال، برای نسرین  فیروزی فوتسالیت جوان زادگاه مان آرزوی سلامت و موفقیت در عرصه ورزش، تحصیلات و تمام جنبه های زندگی شان دارد و امیدواریم افتخار حضور این بانوی جوان را در سطوح کشوری ببینیم. از والدین محترم ایشان، آقای فیروزی و خانم سلامی که کمک نمودند این مصاحبه انجام بگیرد، تشکر ویژه داریم.

  • مرتضی اسماعیلی
  • ۰
  • ۰

با چهره های علمی روستای کهنه  دکتر محمدعلی زمانی
جراح-دندانپزشک-دندانساز
متولد روستای کهنه اوز  ، تحصیلات ابتدایی خود را از روستای کهنه در مدرسه شهید جعفریان آغاز کرده و سپس دوره راهنمایی و دبیرستان در مدرسه ایرانی بنام استقلال در کویت به پایان رساند.


در سال ۱۳۸۰ تصمیم به ادامه تحصیل گرفت که به مدت یک سال در کویت جهت تقویت زبان انگلیسی به معهد بریتیش کانسول در کویت رفت و در  ادامه سال ۸۲ به بلغارستان  وارنا در مقطع پیش دانشگاهی و سپس جهت گذراندن تحصیلات در مقطع دکترای حرفه ای دندانپزشکی به هند و سپس به فیلیپین مهاجرت کرده ، پس از اتمام در رشته دندانپزشکی همزمان با فعالیت در مطب اقدام به فراگیری علوم روز دندانپزشکی دنیا به ویژه در حوزه ایمپلنت های دندانی و زیبایی در  ایران نمود.علاوه بر گذراندن دوره های آموزشی داخل کشور ، با حضور در دوره های متعدد خارج از کشور موفق به کسب عناوین و گواهینامه های معتبر دندانپزشکی در حوزه ایمپلنت و زیبایی شد.


 در سال ۱۳۹۶ از دکتر محمدعلی  زمانی کتابی به چاپ رسیده در ایران به زبان فارسی با  عنوان دندانپزشکی به زبان ساده ، ایمپلنت و زیبایی

که بصورت رایگان در اختیار بیماران خود قرار می‌دهند .
خلاصه ای از گواهینامه های که دکتر محمدعلی زمانی دریافت نموده است : 
🔹 دارای سرتیفیکیت دوره های جراحی ایمپلنت و پروتز در سال ۱۳۹۴ کره جنوبی
🔹 دارای سرتیفیکیت دوره های پیشرفته ایمپلنت در سال ۱۳۹۴ دانشگاه جنوا ایتالیا
🔹دارای سرتیفیکیت دوره های لیزر و زیبایی در سال ۱۳۹۵ از آلمان
🔹 دارای سرتیفیکیت دوره های نرم افزار CEREC از دانشگاه صنعتی شریف تهران و ترکیه سال ۱۳۹۶
🔹 عضو انجمن دندانپزشکان فارس
🔹 عضو انجمن دندانپزشکان ایران و اروپا
🔹دارای سرتیفیکیت دوره های زیبایی (کامپوزیت و لمینت های سرامیکی) از دانشگاه شیراز سال۱۳۹۶
🔹دارای سرتیفیکیت دوره های ایمپلنت های مقدماتی و پیشرفته از دانشگاه شیراز و تهران ۱۳۹۶
🔹 دارای سرتیفیکیت دوره های پیشرفته ایمپلنت از دبی سال۱۳۹۵

 

در مرکز دندانپزشکی لبخند دکتر محمدعلی زمانی با ارائه تمامی خدمات پیشرفته و بروز دنیا در خدمت شما عزیزان می باشند.
شعار همیشگی ما “ لبخند زیبا حق مسلم شماست”

 

نشانی مطب: لار،شهر جدید،سی متری هلال احمر ، بلوک۲، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دی،طبقه اول

09010901644
071-52252577

@Dr.zamani.ali

  • مرتضی اسماعیلی
  • ۰
  • ۰

 

مسجد جامع کهنه مربوط به سده‌های متاخر دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان اوز بخش مرکزی، بافت قدیم روستای کهنه واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۳۲۱۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.  تاریخچه مسجد :
این مسجد پس از مسجد شیخ ابی اسحاق از قدیمیترین مساجد روستای کهنه اوز می باشد. همزمان با ساخت کاروانسرای مربط در زمان قاجاریه این بنا نیز ساخته شده است . معماری این مسجد حاج محمد هادی خضری از اهالی شهر اوز – که از معماران بنام آن زمان بوده است – به عهده داشته است. این مسجد در ضلع  شمالی  بافت قدیمی روستای کهنه اوز قرار دارد و مساحت آن حدود 900 متر مربع می باشد و شامل قسمتهای مختلفی از جمله صحن مسجد – شبستان – محوطه مسجد – حوض جهت مخزن آب – غسالخانه – حمام – وضوخانه – انبار – چاه آب جهت تامین آب و ...مصالحی چون سنگ – خشت و گچ در ساخت این مسجد به کار رفته است. آخرین تعمیر این مسجد به سال 1385 هجری قمری بر می گردد. با وجود قدمت بیشتر مسجد شیخ ابی اسحاق ولی بعد از ساخت  این مسجد نماز جمعه در این مسجد برپا می شده است. معماری آن بر گرفته از معماری خاص جنوب فارس می باشد.

 

وضعیت کنونی مسجد :  این مسجد رو به بود ولی با توجه به قدمت آن با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور نمایندگی لارستان –  بخشداری وقت اوز - احمد خضری  مدیر مسئول رسانه پسین اوز -  دهیاری وقت کهنه مرتضی اسمعیلی و شورای اسلامی روستای کهنه با شماره ثبت 22219 مورخه 18/6/1387 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است
این‌مسجد توسط  خیرین‌کهنه ای در سالهای اخیر تعمیر شده است و اکنون یکی از مساجد فعال در بافت قدیمی روستای کهنه می باشد .
مطلب در ۲۹ خرداد ۹۹ ویرایش شده است

  • مرتضی اسماعیلی
  • ۰
  • ۰

        "نوجوانان دو روستا چه می خواهند؟"

                به قلم بانوی نوجوان سلما اکبری

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم...
آیا نوجوانان چه می خواهند؟!
به نظر شماها چه می خواهند؟!
چه آرزوهایی دارند؟!
من خودم یک نوجوان هستم...نوجوانی که تازه می خواهد دنیای آینده اش را بسازد...دنیایش را رنگی کند...
به نظر من یک نوجوان یک آزادی  می خواهد...
یک آزادی  با خط قرمز...
یک دل صاف با کمی چاشنی مهربانی و دلسوزی و...
کمی محبت...کمی عشق...کمی توجه...کمی همبستگی...
یک نوجوان یک دنیایی را می خواهد که زیبا باشد...رنگی باشد...یک فکر می خواهد ازاد و خلاق ...کسب را می خواهد
که همیشه کنارش باشد...
می خواهد دنیایش را خودش رنگی کند...بوم زندگی اش را خودش رنگامیزی کند...خودش رویاهایش را ببافد...خودش فقط
خودش...
می خواهد برای ارزوها و رویاهایش آزاد باشد...رو به بالا پرواز کند...بین ارزوهایش قدم بردارد...با ارزوها و رویاهایش اهنگی
بسازد...با رویاهایش بوم زندگی اش را پر از رنگ های گرم کند...کمی هم رنگ های سرد...
نوجوانان حمایت می خواهند...امید می خواهند...
که متاسفانه در این دنیای فساد شاید چند درصد این نوجوانان حمایت شوند....امیدی بگیرند...از طرف بقیه دلگرمی بگیرند...
نوجوانان چیز زیادی نمیخواهند...فقط میخواهند خودشان باشند...
نوجوانان چه چیزی میخواهند؟!
من یک نوجوان هستم...برای آرزوهایم لجباز هستم...
برادر من...خواهر من...تو یک نوجوان هستی...امید داشته باش...همیشه دلگرم باش...هیچدقت امیدت را از دست نده....
تو یک نوجوان هستی...برای آرزوها و رویاهایت لجباز باش...پا فشاری کن..هیچکس نمی تواند تو را از آرزوهایت  دور کند...تو می توانی...من به تو امیدوار هستم...چون می دانم که می توانی...برای تو هیچ چیز غیر ممکن نیست...دوست من همیشه این آویزه  گوشانت باشد...(خواستن توانستن است...هیچ چیز غیر ممکن نیست...اگر تو اراده کنی همه چیز ممکن می شود...)

  • مرتضی اسماعیلی
  • ۰
  • ۰

مربوطی کهنه :  تصاویری که ملاحظه  می فرمائید از حضور بیل های مکانیکی  در روستای کهنه برای حفر کانال لوله گذاری گاز می باشد که به دنبال اتمام ‌لوله کشی در شهرک توحید کهنه اکنون کار خود را از امروز در روستای کهنه آغاز نموده اند.متاسفانه  در شهرک توحید کهنه طی مدت حفاری و لوله گذاری اهالی شهرک دچار بی آبی به دلیل شکستن لوله های آب حین حفاری برای لوله های گاز شدند و البته برخی مکانها هم  با تخریب سیم های تلفن دچار قطعی تلفن شده اند که تاکنون هم این مشکل رفع  نشده است.اکنون  اهالی روستای کهنه هم  ترس از وقوع این مشکلات دارند .

حتی کاربران کهنه ای در فضای  مجازی از حضور بیل های مکانیکی  دراین روستا به عنوان نابودگر سه اسم برده  اند.امیدواریم  کارها بصورت استاندارد انجام شود و زیانی به شبکه های آب  و تلفن روستا وارد نسازد اگرچه آسفالتهای کوچه ها و خیابان ها تخریب می شود و این هم  جای سوال دارد که مسئولیت ترمیم این آسفالتها به عهده چه کسی است ؟

  • مرتضی اسماعیلی
  • ۰
  • ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم و به نقل از وبسایت مربوطی، یکشنبه ۲۵ خردادماه ۱۳۹۹، نشست هم‌اندیشی فرزاد شریفی رئیس دفتر نماینده مردم در شهرستان اوز با حضور امام جمعه، دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهرک توحید و روستای کهنه به منظور بررسی نیازها و مشکلات روستاها تشکیل شد.

شریفی، رئیس دفتر نماینده مردم در شهرستان اوز، جایگاه روستاها در توسعه همه جانبه و پایدار منطقه را از موضوعات مهم و از توصیه های موکد نماینده مردم دانست و اظهار داشت:« نماینده مردم، بر رعایت عدالت، رسیدگی به امور و مشکلات مردم روستا و تلاش برای اشتغال زایی و محرومیت زدایی توصیه موکد دارد؛ امیدواریم مسئولین نیز این موضوع را سرلوحه و در دستور کار خود قرار دهند.

 

 

رئیس دفتر نماینده مردم با اشاره به ظرفیت روستاها به ویژه روستای کهنه در عرصه های مختلف گفت:«کهنه از جمله روستاهای منطقه با پتانسیل ها و قابلیت های زیاد است و با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۳۵۰۰ نفر از چهره های فرهنگی و علمی فراوانی برخوردار است.»در این نشست، نیازمندی های شهرک توحید و روستا کهنه از جمله: تکمیل پروژه آبرسانی، بهبود پوشش خدمات همراه اول، احداث مدرسه، ایجاد فضای سبز و پارک، بهبود وضعیت معابر عمومی، تجهیز سالن ورزشی، تخصیص ماشین زباله، بازنگری طرح هادی، تعویض شبکه لوله های آب داخل روستا، احداث مجموعه ورزشی، تخصیص اعتبار تعمیر مدارس موجود و... مطرح و بررسی شد.

فرزاد شریفی در پایان خاطرنشان کرد:« امیدواریم با همیاری و همراهی مردم و تعامل با مسئولان منطقه، بسیاری از مطالبات مردمی پیگیری و اجرایی شود.

  • مرتضی اسماعیلی
  • ۰
  • ۰

شرورپروری

شرورپروری

اتفاقاتی در جامعه می افتد که با نگاهی حتی گذرا هم  می  توان این را نتیجه گرفت که برخی مواقع جامعه مقصر است در خصوص رفتار افراد جامعه خودش.وقتی کسی شرارت می  کند چاقو می کشد  و  در برابر قانون تسلیم نیست و شاکی هم نداشته باشد و اگر هم باشد واسطه ها کار خودشان را بکنند  مطمئنا باز جرم‌تکرار می شود. وقتی کسی ایراد ضرب و جرح می کند ، اسلحه می کشد، مردم را تهدید  به مرگ‌می کند ؛ قاچاق می کند و شاکی نداشته باشد باز جرم تکرار می شود.وقتی در برابر قانون قد علم‌ می کند و جرم های گذشته اش را کارنامه ای مبنی بر قدرت و افتخار خود می داند  شکی نیست که جرم تکرار می شود.وقتی  خانواده و جامعه نسبت به فرد خاطی بی تفاوت باشد ، وقتی نفس امر به معروف و ‌نهی از منکر از جامعه  رخت بربسته است، شکی نیست مجرم به جرمهای خود می افزاید و جرمهای بزرگتر را مرتکب می شد.وقتی سایه ترس از  مجرم  باشد با وجود اینکه در جامعه مدنی  زندگی می کنیم که قانون در آن جاریست و شخص مجرم جامعه را ناامن می کند  یک جای کار  می لنگد!  این  شرورپروری است!

  • مرتضی اسماعیلی
  • ۰
  • ۰

به نقل از خبرگزاری شبستان سه روستا در شهرستان لارستان به نام های علی آباد، کهنه و کهنه جدید و دو روستا در شهرستان اوز با نام های هود و کهنه با تعداد یکهزار و ۸۲۱ خانوار و ۶ هزار و ۵۹۷ نفر جمعیت با تکنولوژی (۳G) و سرمایه گذاری بخش خصوصی به پهن باند اضافه می شوند.

 

 

مهندس سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: در استان فارس ۹۲ روستا در ۱۵ شهرستان تحت پوشش خدمات پهن باند تلفن همراه هستند. وی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان فارس به میزان ۱۲ میلیارد و یکصد میلیون تومان و سرمایه گذاری بخش دولتی (USO) به میزان ۹ میلیارد تومان گفت: امیدواریم تا پایان سال ۹۹ دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به دسترسی اینترنت فراهم سازیم.

مهندس سهرابی از برخورداری ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان فارس به اینترنت خبر داد و افزود: ۲۰۰ روستا هنوز به اینترنت دسترسی نداشته که به یاری پروردگار تا پایان سال اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: توسعه اینترنت در جامعه می تواند در آموزش سلامت، بانکداری، کشاورزی و غیره تاثیر داشته باشد.

  • مرتضی اسماعیلی
  • ۰
  • ۰

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcT6EuSIDiWPazOiveAqu7wQexSgHw03hCJLUEL7pz03IF8KoXYw&usqp=CAU

"بازگشت همه به سوی خداست"

برادران ابراهیم، محمد، اسماعیل و محمدنور رفیعی؛

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی درگذشت مادر بزرگوارتان را خدمت شما و سایر اعضای خانواده تسلیت عرض نموده، از بارگاه خداوند متعال برای مرحومه بخشش و رحمت، برای شما و سایر بازماندگان صبر و تحمل خواهان است.

مرحومه به علت سکته مغزی، چند روز بستری و یک عمل جراحی مغز، ساعاتی قبل در بیمارستان لار چشم از جهان فرو بست. روحش شاد.

  • مرتضی اسماعیلی
  • ۰
  • ۰

به گزارش پسین اوز دوستی روشن طی بازدید میدانی از روستای گلار و قلات در خصوص شروع عملیات نقشه برداری پایه جهت بازنگری طرح هادی دو روستا خبر داد و توضیحاتی در خصوص بازنگری طرحهای هادی روستایی به شرح ذیل نمود :

در پایان افق دهساله طرحهای هادی روستایی و به دنبال تحولات جمعیتی و تغییر شرایط مختلف اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی و کالبدی روستاها، طرح های تهیه شده ،نیازمند بازنگری و به هنگام سازی می باشند. در جریان روند تهیه این طرحها، ضمن نقشه برداری مجدد و انجام مطالعات آماری و میدانی، کلیه اطلاعات روستاها به هنگام گردیده و بر مبنای شرایط جدید، برای یک دوره دهساله دیگر برنامه ریزی و طراحی می شوند.

اهداف مورد نظر این طرح :

۱٫      ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها باتوجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی

۲٫      تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی

۳٫      هدایت وضعیت فیزیکی روستا

۴٫      ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی اشاره و خاطر نشان کرد در همین راستا با ضرورت تهیه طرح جهت روستاهای قلات و گلار ،برنامه آن را از ابتدا در اولویت قرار داد و با پیگیری های مستمر استانی و همکاری اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس و فرماندار محترم شهرستان ،توسط شرکت مهندسین مشاور پیمایش گستر پاکان از تاریخ ۲۱خرداد در حال انجام می باشد .

  • مرتضی اسماعیلی
  • ۰
  • ۰

عنایت الله نامور: درباره کلمه خواجه و منشاء طایفی آن و گستره طوایف خواجه در ایران و خارج از ایران  در ردپای  تاریخ مطالب گسترده ای می توان پیدا کرد. که از مجال این گونه ارتباط در دنیای مجازی بسیار فراتر است و احتیاج به تحقیق گسترده ای دارد.

ولی فی الجمله می توان گفت کلمه خواجه را می توان بازمانده واژه پهلوی « خوتای چک» با معنای کدخدا و بزرگ و سرور در نظر گرفت. این کلمه از همان ابتدای شروع رواج و گسترش زبان فارسی دری در قرون اولیه به کار رفته است. به نظر می رسد که منشاء اولیه آن مانند موارد دیگر از « خراسان تاریخی » که شامل خراسان و افغانستان و ترکستان می شد نشات گرفته باشد.

بسیاری از بزرگانی در ازمنه تاریخی در آنجا  که از آنها نام و آثاری باقی مانده است با لقب ( خواجه ) مشخص شده اند. یکی  از مکانهایی که بالاخص می توان بر آن انگشت گذاشت منطقه هرات است که بسیاری از کسانی که در همان قرنهای اولیه اسلامی از آنجا برخاسته اند لقب خواجه دارند.

در اغلب این موارد « خواجه » و مفهومی که در مجموع  از آن استنباط می شود دارای معنای بزرگ ؛ سید ؛آقا ؛ سرور و امثالهم است.

نامهایی مانند خواجه نصیر طوسی؛ خواجه نظام الملک؛ خواجه عبدالله انصاری و غیره نمونه هایی از آن می باشد.

کلمه خواجه چون به معنی بزرگتر و سرور و سرپرست بود در قرون بعدی؛ تقریبا از صفویه به بعد؛ بنا به این که کسی که مراقب حرمسرای شاهی بود در واقع بزرگ و سرپرست حرمسرا بود به او خواجه حرم می گفتند و لذا خواجه حرم به معنای سرپرست حرمسرا بوده است. اما از آنجا که شاهان بنا به دفاع از ناموس!!! معمولا مردان اخته را سرپرست حرمسرا خویش قرار می دادند به تدریخ لفظ خواجه معنای جنبی « اخته بودن » را نیز شامل شد. در عین حال که معنای اصلی آن که بزرگی و سروری و آقایی بود همچنان به حیات خود ادامه داد.

کلمه خواجه با گسترش استفاده از زبان فارسی در خارج از مرزهای کنونی ایران به آن مکانها هم سرایت کرده و در هند و عثمانی و در منطقه آسیای میانهنیز رایج شده است.

عثمانی ها واژه را همراه خود به کشور هایی که تحت حکمشان بود؛ به مصر و سوریه ( منطقه شام ) و عربستان ( حجاز ) و نیز به بوسنی و بلغارستان و قبرس و آلبانی بردند که هنوز در آن مناطق به عنوان نامهای طایفه ای باقی مانده است. به طور مثال نام انور خوجه رهبر آلبانی دریادهاباقی است.

در مصر و طی قرنهای هیجدهم و نوزدهم میلادی کلمه به صورت « خ وا جه » خوانده می شود. ابتدا  بر صاحبان قدرت ( عثمانی ها ) و سپس بر صاحبان قدرت جدید ( اروپایی ها ) اطلاق می شد. به صورتی که اواخر هرکس لباس فرنگی می پوشید صرف نظر از این از کجای اروپا به مصر آمده بود « خ وا جه » بود و حتی مصر هایی که شیبه به اروپایی ها شده بودند نیز « خ وا جه » خوانده می شدند.

 کلمه خواجه درسرزمین نجد و حجاز و در منطقه کشور های جنوبی خلیج فارس به صورت « خاجه » نوشته و خوانده می شود.

در هندوستان هم کلمه به صورت ( خوجه ) رواج گرفت که بیشتر به گروهی از یهودیان و فرقه ای از شعیان در قرن هشتم هجری اطلاق می شده است.

کلمه خوجه خاص یهودیها بنا به روابط گسترده جنوب  ایران با هندوستان از دوره صفویه به این طرف بعدا‌ً دوباره در جنوب بر یهودیهای ایران اطلاق شد و اغلب  نام یهودی ها را لقب خواجه همراه می کردند.

و اما بر گردیم به منطقه خراسان تاریخی  که به احتمال زیاد منشاء رواج کلمه از آنجا بود. در هنگامه هجوم مغولها و متعاقبا با توسع قدرت تیمور بسیاری از ایرانیان به خدمت آنها در آمدند که خواجه نصیر الدین طوسی نمونه بارز آن است. در خراسان آن زمان که نهضت سربداران رواج داشت و در عهد تیمور آخرین امیراین نهضت به نام خواجه علی موید سبزواری سربداریازدهمین و آخرین امیر سربداری با همه اعیان و انصار خویش دررکاب تیمور در آمد و ملازم لشکر تیمور گشت و خواجه بدین ترتیب قریب هفت سال با نزدیکان خود در رکاب امیرگورکانی بود و در سال ۷۸۸هجری قمری در خرم آباد لرستان در هنگام جنگ تیری به او اصابت کرد ودار فانی را وداع گفت. این موضوع در کتابهای تاریخی آمده است.

شاید مولف تاریخ دلگشای اوز زنده یاد محمد هادی کرامتی که اهل کتاب و کتابت بود؛ با اشاره به همین نکته که خوانده بود در کتاب تاریخ دلگشا نوشته است: «طبقه خواج که این لقب از القاب ترک و خواجگان ماورالنهر  است نیز در سلک جنود امیر صاحبقران ( امیر تیمور گورکانی ) ؛ جمعی در محال گرمسیرات تمرکز یافته اند».

البته بعید نیست که عده ای از همراهان تیمور در فارس ساکن شده باشند. و اصولا سیاست اغلب شاهان و امیران بزرگ کوچاندن اقوام مختلف به مکانهای دور بوده است. شاید به دلیل شورش های منطقه ای که شورشیان را مناطق دور می کوجاندند ویا به دلیل کنترل شورشها منطقه ای که اسکان طوایف دیگر در آنجا؛ باعث تداوم‌سلطه شاه بر منطقه دوراز پایتخت  می شد.

گستره تاریخی لارستان  هم این گونه کوچاندنها و اسکانها را شاهد بوده است که حضور طوایفی از  قوم لر در منطقه گله دار نمونه آن است. منابع تاریخی قوم شبانکاره را هم از باقیمانده کردها می دانند. در لار و گراش طایفه « اقتداری » خود را از بازماندگان یکی ازبزرگان لشکر امامقلی خان در عهد شاه عباسصفوی می دانندو نمونه های دیگر از این دست فراوان است . لذا بعید نیست که عده ای از ملازمان تیمور هم سرانجام سر از لارستان به در آورده باشند.

البته نباید از نظر دور داشت که طایفه هایی که خود را « خواجه » می خوانند در سرتاسر ایران هنوز وجود دارند  و در هر منطقه می توان رد پایی از طایفه خواجه به دست آورد. کافی است در انترنت این کلمه را جستجو کرد تا رد آنها را بیابیم.

در جنوب در کرمان و جیرفت؛ سیرجان؛ شوشتر  ؛ کازرون و در بختیاری و بلوچستان و در خراسان و در کردستان همه جا طایفه های خواجه وجود دارند. جالب است بدانیم که زنده یاد باستانی پاریزی هم خواجه بود و پژوهش هایی هم در باره طوایف خواجه در ایران  کرده است که مانند همه نوشته های آن زنده یاد خواندنی است .

این نکته بدیهی است که ممکن است این طوایف که همه خود را خواجه می خوانند به همدیگر ربطی نداشته باشند. چون همانطور که گفته شد کلمه خواجه به این علت که به معنای بزرگی و آقایی و سروری بوده است. ممکن است هر یک از این طایفه ها در مناطق گوناگون ؛ در اعماق تاریخی خویش بنا به دلایلی لقب خواجه گرفته باشند. فی المثل خواجه عبدالله انصاری به دلیل بزرگی مقام معنوی پس از مرگش و به تدریج از سوی مریدان و پیروان لقب خواجه بر اسم او اضافه شده باشد. در جای دیگری از ایران لقب خواجه به دلیل دیگری بر نام طایفه ای اضافه شده باشد . بد نیست بدانیم در افغانستان هم اکنون  شورای کشوری خواجه ها وجود دارد و هر چند سال  یک بار گرد هم آیی کشوری خواجه ها  برگزار می کنند .

و اما درباره خواجه های لارستان  در خور، اهل ، بلغان، اوز، کهنه و…. همه بزرگان طایفه خواجه در همه این مکانها اذعان دارند که خواجه های منطقه گستره تاریخی لارستان همگی با هم از یک طایفه بوده اند که در منطقه پخش شده‌اند. اغلب آنها خود را در نهایت به خواجه عبدالله احرار سمرقندی از بزرگان مشایخ نقشبندیه  در قرن نهم  هجری می دانند که از آن طریق با خلفای اسلامی مرتبط می باشند . و اکثرا خود را از نسل عمر ابن خطاب دانسته و از این طریق بر بزرگی خویش استناد می کنند. یاددارم  پدر بزرگم خواجه محمد رفیع کلانتر اوز هم همین را می گفت. طبعا باید توجه داشت این گونه انتسابهاهرچند می تواند حاوی نکاتی برای پژوهش باشد ولی گفتاری است که مانند همه گفتار های نظیر آن بدون پشتوانه است و نمی توان بر آن صحه گذاشت.

درباره طایفه خواجه های اوز نوشته ای از یکی از عمو های پدربزرگم باقی مانده است که تاریخ۱۲۹۲ شمسی را دارد. ایشان خواجه محمد شریف نام داشته و علاقمند به نسب نامه و شجره نامه طایفه خودش یعنی طایفه خواجه بوده است. او شجره طایفه را تا زمان خویش نوشته که از او باقی مانده  است.

خواجه محمد شریف در مقدمه شجره نامه مذکور در باب ریشه های طایفه خواجه می نویسد: « در سال ۱۳۳۱ قمری در بندر چارک با شخصی از خواجه های شیراز ملاقات کرده به نام خواجه محمد حسن شیرازی مقیم کازرون که در ضمن حکایت برخی از اجداد به موجب تذکره نامه مفصل کلی از طایفه خواجه شیراز که نزد آنها موجود است  که از عهود قدیمه در آن کتابچه درج می شده و نزد رئیس قوم نگه داری می شود و سابق بر این نزد پدر مومی الیه بوده است این طور حکایت کرد که: طبقه خواجه ها در شیراز در قرون اولیه اسلامی از منطقه ری و تهران به شیراز آمده بودند و‌قرنها در آنجا زیسته و   از بزرگان شیراز بوده اند. الا این که در اوایل عهد  صفوی به علت نفاق و رنجش  بعضی از آنان به لار منتقل می شوند و سپس به دهکده « پتویه » رفته و از آنجا در مناطق مختلف  لارستان پخش می شوند. و (خواجه امینا) جد همه خواجه های اوز که از اعقاب مولانا نامی فتوحی است از منطقه پتویه به اوز آمده است»

این نوشته قدیمی ترین سندی است که درباره ریشه  طایفه خواجه های اوز موجود می باشد.

و نهایتا با توجه همه اینها می توانم بگویم که در نزد خواجه های اوز همه متفق القول هستند که جد اعلاء آنها از منطقه ( فتویه ) در اواسط دوره صفویه به اوز آمده است و همه طایفه خواجه وکلیه طوایف منتسب به آنها مانند طایفه ( شکرا ) و ( امینایی) و ( محمودی ) و ( رنگریز ) از ذریه همان خواجه امینا می باشند که طی قریب به چهار صد سال در اوز زیسته و گسترش یافته اند.

اما این که خود طایفه خواجه ها در فتویه ریشه در کجا داشته اند محتاج تحقیق گسترده تر است که می بایست صورت بگیرد.

 عنایت الله نامور

هفدهم خرداد ۱۳۹۹

دبی

  • مرتضی اسماعیلی
  • ۰
  • ۰

به نقل از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز به منظور جلوگیری از افزایش ترافیک اخبار در گروه های مختلف و تعیین یک کانال خبری رسمی، نشستی به پیشنهاد شریف بازرگانی مدیر موزه مردم شناسی در خانه فرهنگ اوز به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز تشکیل شد.

در این نشست شریف بازرگانی گفت: در اکثر شهرها و مناطق کشور یک کانال رسمی خبری وجود دارد که مردم بیشتر به آن کانال مراجعه و اخبار را دنبال می کنند. لذا پیشنهاد می شود در اوز نیز این کانال خبری راه اندازی شود. فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن سپاسگزاری از گروه های مجازی و رسانه های رسمی گفت: این کانال خبری یک طرفه بوده و فقط رسانه ها می توانند آن را تغذیه کنند اما عضوگیری عمومی خواهد شد و کاربران، شهروندان و علاقمندان تنها قادر به خواندن اخبار هستند.

وی افزود: در این کانال خبری فقط اخبار و مقالات تحلیلی مربوط به شهرستان های جنوب فارس درج می گردد. در ادامه در این مورد بحث و بررسی شد و مقرر گردید این کانال خبری با نام رسانه شهرستان اوز و نام اختصاری و مخفف «رشا» که (ر) رسانه (ش) شهرستان (ا) اوز و به معنای آهوی تیزپا نامگذاری شود.

در این نشست مدیران مسئول پسین اوز، پیام اوز، پیام دانش و وبلاگ مربوطی حضور داشتند.

  • مرتضی اسماعیلی
  • ۰
  • ۰

http://s12.picofile.com/file/8399471650/Bahman1.jpg

برای شصت معلول در دو روستایمان، چه کرده ایم؟ ( قسمت اول )

وقتی سخن از معلول و معلولیت و روز معلول به میان می آید، جملات رنگارنگ و زیبایی در رسانه ها به چشم می خورند که از دنیای معلولین، چه دنیای زیبا و دلربایی می سازند. جملاتی مانند:

....جهانی که تو خود ساخته ای، جهانی زیبا که حتی انسان های بدون ویلچر، آنان که بر پا ایستاده اند، هرگز طعم شیرین آن را نخواهند چشید.چشم هایت چه خوب راز درونی ات را فاش می کنند. همیشه چشم ها بهتر از زبان سخن می گویند. با چشمانت با من سخن بگو که چشم ها هرگز دروغ نمی گویند. معلول،توان یابی است که از فضای پاییزی،بهار می سازد. معلولیت فرصتی است برای راه یافتن به بازی با فرشتگان......

در دنیای واقعی، اما معلول و معلولیت این گونه نیست، دنیایی است با حقایق و وقایع  بسی تلخ و دشوار، دنیای هزار توی دیگری است با واقعییت های تلخ تر. در دنیای واقعی معلولان دیگر نه انتظار معجزه ای دارند برای یک زندگی عادی و نه افقی برای آرزوهایشان

در روستای کهنه مانند هر جامعه ی دیگری، تعدادی معلول وجود دارند که بخشی از این جامعه‌اند. آنان فرزندان، خواهران،‌ برادران، پدر و مادر از اقوام و اهالی زادگاه مان هستند که بنا به دلایل متعدد دچار نقص جسمانی یا ذهنی شده‌اند. نگهداری و مواظبت از افراد معلول، نخست وظیفه والدین و نزدیکان و سپس وظیفه جامعه است، وظیفه‌‌‌‌‌‌‌ ای بس مشکل و سنگین که گاهی از عهده فرد عادی خارج است. در مرحله بعد نگهداری از معلولین بخصوص در روستا، که از لحاظ اجتماعی ارتباط طایفه ای و خویشاوندی نزدیکی وجود دارد، وظیفه تک تک افراد جامعه است.

[عکس: bahman1.jpg]

حال این سوال پیش می آید که ما برای آینده ی معلولین روستا که متاسفانه نعدادشان هم زیاد می باشد، چه ندابیری اندیشیده ایم؟؟

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی با همکاری خانم فاطمه اسدی، کارشناس امور پیشگیری و سرپرست بهزیستی شهرستان اوز، نخستین گام در این راه به دست آوردن آمار و اطلاعات درباره تعداد معلولین و نوع معلولیت آنان در روستا دانست. آماری از نظر نوع معلولیت، (جسمی یا  ذهنی) همچنین معلولیت های مادرزادی، ناشی از ژنتیک، بیماری، حادثه، سانحه و ... می باشد که میزان و درجه معلولیت نیز متفاوت است.

طبق آمار رسمی، در شهرستان اوز هشت صد و شصت و سه (863) معلول وجود دارد. سهم دو روستای کهنه هفتاد و یک معلول (71) که از این تعداد چهار (4) فوتی و هفت (7) رفع معلولیت که جمعا شصت (60) پرونده فعال از معلولین دو روستا در بهزیستی اوز وجود دارد. از تعداد شصت معلول در دو روستا، چهل (40) مرد و بیست (20) معلول زن وجود دارد. از این شصت معلول، هفده (17) معلول جسمی-حرکتی، شانزده (16) معلول شنوایی-گفتاری، هجده (18) معلول بینایی، نه (9) معلول ذهنی و  (0) صفر معلول اعصاب و روان می باشند.

طبق تعریف کلی، فرد معلول کسی است که فارغ از علت یا علل معلولیتش، مبتلا به نارسایی های جسمی، ذهنی و یا حسی می‌باشد. او درحال حاضر، به خاطر کاستی و آسیبی که در اعضا و جوارح یا جوانحش دارد جزء مددجویان محسوب می‌شود. بنابراین ادامه ی حیات بدون حمایت لازم از او در راستای رفع خلأ فعلی اش، دشوار یا حتی غیرممکن می شود.

قسمت دوم به مصاحبه با یکی از مسئولین بومی امور معلولین اختصاص دارد.

با تشکر از: خانم فاطمه اسدی، کارشناس امور پیشگیری و سرپرست بهزیستی شهرستان اوز

  • مرتضی اسماعیلی
  • ۰
  • ۰

 شماره دفاتر حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز اعلام شد: 

💠 دفتر شهرستان لارستان:
📞09177977661
📌 آدرس دفتر متعاقباً اعلام می گردد 

💠 دفتر شهرستان خنج:
📞 09177977662
📌 خنج، میدان بسیج، ساختمان ناصرخسرو، طبقه اول

💠 دفتر شهرستان اوز:
📞 09177977663
☎️ 52516583
📌 اوز، ابتدای خیابان طلایی، جنب بانک کشاورزی، ساختمان رحیمی‌زاد، طبقه دوم، واحد دو 

💠 دفتر شهرستان گراش:
📞 09177977664
☎️ 52442380
📌 گراش، بلوار خلیج فارس، ساختمان آل‌فرج، طبقه اول، واحد دو

💠 دفتر تهران:
📞 09177977665
 تهران، میدان بهارستان، مجلس شورای اسلامی 

💠 روابط عمومی دفاتر نماینده:
📞 09177977668

➖➖➖
روابط عمومی دفتر مهندس حسین زاده، نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی

🔻خبرهای مهم را اینجا دنبال کنید.

💠 واتساپ:
 لینک کانال«۱»: b2n.ir/hhw1
لینک کانال«۲»: b2n.ir/hhw2
لینک کانال«۳»: b2n.ir/hhw3
لینک کانال«۴»: b2n.ir/hhw4
لینک کانال«۵»: b2n.ir/hhw5
لینک کانال«۶»: b2n.ir/hhw6
لینک کانال«۷»: b2n.ir/hhw7

💠کانال تلگرام: b2n.ir/thh1

💠صفحه اینستاگرام: 
b2n.ir/hhosseinzadeh_ir

  • مرتضی اسماعیلی